Projektujesz produkt technologiczny? Nie zapomnij o tych etapach

Projektowanie produktów technologicznych – jak opracować strategię projektowania?

Musisz wiedzieć, że projektowanie aplikacji to nie zawsze to samo, co tworzenie produktu technologicznego. Szeroko pojęty product development uwzględnia trzy etapy tworzenia, a mianowicie:

  • etap koncepcji – w tym przypadku tworzy się propozycje działania danego produktu oraz wizualizacji jego wyglądu. Już na etapie tworzenia koncepcji powstaje przykładowy projekt wprowadzenia nowego produktu na rynek. Tutaj zajmiesz się przede wszystkim przygotowywaniem makiet, renderów oraz innych elementów potrzebnych do przedstawienia koncepcji produktu innym osobom. Musisz jednak pamiętać o kontaktach z osobami zajmującymi się sprawami technicznymi oraz marketingiem. Dobrym pomysłem jest także opracowanie budżetu oraz określenie grupy odbiorców. Dzięki temu tworzony produkt będzie jak najlepiej spersonalizowany do potrzeb potencjalnego klienta.
  • etap funkcjonalny – strategia rozwoju produktu opiera się na stworzeniu działającego modelu produktu, który będzie zawierać w sobie wszystkie potrzebne funkcje potrzebne do jego poprawnego wdrożenia. Pamiętaj, że na etapie tworzenia modelu produktu w jego początkowej fazie potrzebujesz wsparcia profesjonalnego zespołu projektowego oraz osób odpowiedzialnych za kontakt z klientami.
  • etap wdrożenia – w tym przypadku konieczne będzie wyskalowanie działającego już produktu. Potrzebujesz więc w dalszym ciągu wsparcia zespołu technologicznego i osób odpowiedzialnych za wdrożenie nowego produktu oraz optymalizację jego produkcji. Na etapie wdrażania nowych produktów na rynek nie szukaj nadmiernych oszczędności. W skrajnych przypadkach możesz popsuć efekt końcowy wielomiesięcznej pracy wielu osób.

etapy-wytwarzania-produktow-it

Projektowanie produktów technologicznych a tzw. faza discovery – o co tu chodzi?

Według ekspertów w branży IT wszelkiego rodzaju projekty technologiczne na etapie wdrażania na rynek średnio generują o połowę większe koszty niż w założeniach, a prawie 20% z nich nie sprawdza się. Aby uniknąć sytuacji narażenia przedsiębiorstwa na kłopoty finansowe, warto dowiedzieć się, czym w praktyce jest faza discovery, czyli odkrywania produktu.
Warto dodać, że produkt technologiczny osiągnie sukces tylko jeśli stworzenie strategii będzie poprzedzone wykonaniem kilku złożonych procedur, a mianowicie:

  • określenie wymogów klienta;
  • analiza potrzeb określonej grupy docelowej;
  • ustalenie potencjału rynku dla danego produktu;
  • określenie potrzebnego czasu do realizacji oraz kosztów przedsięwzięcia.

Dopiero po ustaleniu wyżej wymienionych czynników możliwe będzie dokładne określenie tego, czy dany produkt ma szanse na sukces w branży technologicznej. **Product discovery **to swego rodzaju procesy służące gromadzeniu informacji o celach, potencjale rynkowym, a także ograniczeniach zewnętrznych dla danego produktu. W ten sposób określisz przybliżone zyski i szanse na prawidłowe wdrożenie produktu na rynek, a także podejmiesz racjonalniejsze decyzje związane z budżetem przeznaczonym na dany projekt.

Planowanie produktu to skomplikowany proces, do którego należy podejść wysoce odpowiedzialne i z należytą precyzją. W ramach fazy product discovery, która powinna poprzedzać zaprojektowanie oraz wdrożenie produktu technologicznego, uwzględnisz kwestie związane z brandem, technologią produkcji, sprzedażą, marketingiem oraz zagadnienia prawne. Koniecznie sprawdź artykuły, które poszerzą też Twoją wiedzę z zakresu projektowania produktów digital. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat etapów projektów IT, dobrych praktyk na etapie planowania, rozwoju , utrzymania i optymalizacji produktu, odwiedź blog technologiczny . Mając kompleksową wiedzę na temat tego jak stworzyć produkt technologiczny i o poszczególnych etapach procesu, zwiększysz szansę na sukces stworzonego rozwiązania.